KaffeKompaniet
Pressmeddelande
KaffeKompaniet får ny visuell identitet!
2011-05-20 10:45Med start den 5 maj 2011 påbörjar KaffeKompaniet förvandlingen av bolagets visuella identitet!
Målsättningen har varit att på ett tydligt sätt framhäva bolagets verksamhet och knyta samman namnet med den välkända ”kaffegubben” för att öka igenkänningsgrad och underlätta marknadskommunikationen.
Vi har valt att ta steget från att vara helt bruna till att fungera i och mot fler färger och det centrala skall vara vår nya huvudlogotype och vårt nya motto: Kaffe ska smaka gott!
Från maj månad fram till årsskiftet pågår en succesiv utfasning av det gamla varumärket där vi medvetet av både miljö- och ekonomiska skäl i kombinationen med praktiska utmaningar valt en överlappande tidshorisont på dryga halvåret.
Askim maj 2011
Anders Sjögren
VD, KaffeKompaniet din pauspartner AB
Målsättningen har varit att på ett tydligt sätt framhäva bolagets verksamhet och knyta samman namnet med den välkända ”kaffegubben” för att öka igenkänningsgrad och underlätta marknadskommunikationen.
Vi har valt att ta steget från att vara helt bruna till att fungera i och mot fler färger och det centrala skall vara vår nya huvudlogotype och vårt nya motto: Kaffe ska smaka gott!
Från maj månad fram till årsskiftet pågår en succesiv utfasning av det gamla varumärket där vi medvetet av både miljö- och ekonomiska skäl i kombinationen med praktiska utmaningar valt en överlappande tidshorisont på dryga halvåret.
Askim maj 2011
Anders Sjögren
VD, KaffeKompaniet din pauspartner AB
0 kommentarer:
Skicka en kommentar