Urbanista AB
Pressmeddelande
Artisten Petter går in och gör DraMatenvagnen hip.
2010-12-07 08:00Artisten Petter investerar i livsstilsföretaget Urbanista som bland annat designar, tillverkar och säljer den moderiktiga shoppingvagnen DraMaten. Pengarna som Petter bidrar med ska användas för expansion och produktutveckling.
”Redan vid första kontakten med Urbanista fattade jag grejen med DraMaten, en skön produkt som borde ha en mycket bredare målgrupp än enbart äldre tanter”.
Vid sidan om karriären som framgångsrik och omtyckt artist har Petter ett gediget intresse för affärer och investerar i spännande onoterade bolag med idéer och visioner som utmanar.
”Jag har hela tiden sett mig själv som entreprenör och det har genomsyrat även hur jag ser mig själv som artist. Det handlar om att förmedla känslor och idéer som förnyar. Med samma inställning har jag nu valt att investera i Urbanista som jag tycker ligger i framkant när det gäller att skapa praktiska och moderna verktyg för en bredare publik. Varför är det bara tanter som ska slippa kånka matkassarna? Varför ska en 36-årig rappare inte kunna dra maten i en snygg och cool vagn?"
Urbanista har sedan lanseringen i juni 2010 sålt nästan 5000 DraMatenvagnar på den svenska marknaden. ”Vår målsättning är vidga målgruppen till att infatta även yngre och manliga användare. Partnerskapet med Petter ger oss ett kvitto på att intresse finns”, säger Johan Wahlbäck, grundare och VD för Urbanista AB.
Det kapitaltillskott Petter bidrar med skall användas för att stärka Urbanistas position på den svenska marknaden och som del i företagets expansion utomlands. Under 2011 kommer Urbanista lansera ett antal nya produktkategorier
”Redan vid första kontakten med Urbanista fattade jag grejen med DraMaten, en skön produkt som borde ha en mycket bredare målgrupp än enbart äldre tanter”.
Vid sidan om karriären som framgångsrik och omtyckt artist har Petter ett gediget intresse för affärer och investerar i spännande onoterade bolag med idéer och visioner som utmanar.
”Jag har hela tiden sett mig själv som entreprenör och det har genomsyrat även hur jag ser mig själv som artist. Det handlar om att förmedla känslor och idéer som förnyar. Med samma inställning har jag nu valt att investera i Urbanista som jag tycker ligger i framkant när det gäller att skapa praktiska och moderna verktyg för en bredare publik. Varför är det bara tanter som ska slippa kånka matkassarna? Varför ska en 36-årig rappare inte kunna dra maten i en snygg och cool vagn?"
Urbanista har sedan lanseringen i juni 2010 sålt nästan 5000 DraMatenvagnar på den svenska marknaden. ”Vår målsättning är vidga målgruppen till att infatta även yngre och manliga användare. Partnerskapet med Petter ger oss ett kvitto på att intresse finns”, säger Johan Wahlbäck, grundare och VD för Urbanista AB.
Det kapitaltillskott Petter bidrar med skall användas för att stärka Urbanistas position på den svenska marknaden och som del i företagets expansion utomlands. Under 2011 kommer Urbanista lansera ett antal nya produktkategorier
0 kommentarer:
Skicka en kommentar